Sunday, December 26, 2010

Sejauh mana ?

Huh ! memang penat hari ni penulis rasa..
sempat juga tadi penulis meluangkan masa ke Alor Star bersama sepupu
dan rakan-rakan tersayang =)
niat di hati, penulis hendak mencari sedikit bahan ilmiah.. =p
almaklumlah, cuti pun tinggal beberapa hari je lagi,
sebagai persediaan tahun hadapan, bukulah jadi sasarannya.. hehe
















buku oh buku..hehe


seperti biasa lah, sambil penulis berjalan-jalan sekitar Alor Star tadi sempat juga penulis
memerhati keadaan sekeliling..
banyak orang memang banyak ragam !
rakan-rakan pun sibuk bercerita hal masing-masing..
biasalah sepanjang cuti tidak berjumpa, banyaklah ceritanya ! =p
hah, berbalik kepada yg ingin penulis ceritakan..
melihatkan kepada kesungguhan rakan-rakan penulis semasa membeli bahan ilmiah
tadi, memang berkobar-kobar semangat penulis untuk menempuh tahun hadapan,
tapi biasalah,alam persekolahan belum bermula..
tak dapat penulis bayangkan apabila berada di asrama dan sekolah nanti,
rasanya pasti penulis mempunyai pelbagai alasan untuk mengelak "berdating" dgn buku-buku tadi,
penatlah, tak cukup masa lah, latihan rumah sukan lah, tido lah, makan lah, rilek lah,
Huhh !! macam-macam alasan nampaknya..
sejauh mana agak nya kan penulis mampu menghadapi semua ni..hmmm
penulis kira tekad sahaja belum cukup kalau tidak di susuli dgn tindakan..
pada fikiran penulis, rakan-rakan yg lain pun sudah pasti memikirkan "plan" untuk
tahun hadapan,
tinggal untuk di laksanakan sahajalah..
harapnya, segala yg di rancang penulis dan rakan-rakan bukan sekadar hangat-hangat
tahi ayam..hehe
semoga berjaya ! =)


p/s: " Education's purpose is to replace an empty mind with an open eye "

1 comment:

  1. Ala...
    tak payah nak plan2...
    tawakal sudeyh...
    hehehe...

    ReplyDelete