Wednesday, December 22, 2010

BLOG ?

Haaa !! akhirnya termakbul juga hajat penulis untuk mempunyai blog sendiri.. ^_^
sebelum ini seringkali juga penulis terdengar mengenai blog.. niat di hati memang untuk memiliki blog sendiri, tapi tak kesempatan. cuma,akhir2 ni je keinginan hati penulis semakin membuak-buak untuk membuat blog,, hehe. sememangnya sebelum2 ini penulis selalu melawati blog rakan-rakan. tambahan, seorang kenalan penulis mempunyai blog yg cukup hebat dan  pandangan yg bagus yg membuatkan penulis ingin mengikut jejak langkahnya,,haha. biarlah penulis merahsiakan namanya dan di kenali sebagai Mr.Rabbit je laa...^_^
lgpun, teringin juga penulis untuk menguji sehebat mana kehebatan penulis dalam bidang penulisan ni,,hehe
wlaupun sedikit terlambat, namun penulis akan cuba untuk meng"update" blog penulis ni,,

Kepada yg di luar sana yg masih tertanya-tanya apa itu blog, di sini penulis sertakan sedikit info,,


Blog adalah satu medium seperti web yg berbentuk seperti "journal style" dan di paparkan secara kronologikal. kronologikal pula bermaksud disusun mengikut masa terdahulu sehingga kini.
kebanyakkan blog terdiri daripada beberapa subjek yg khusus seperti makanan, politik, fesyen, hiburan, berita hangat dan sebagainya.
selain itu, ada juga yg gemar menggunakn blog untuk menulis diari secara online.

di antara ciri2 blog ialah :
1- mempunyai teks
2- mempunyai gambar
3- mempunyai link ke blog2 lain,web page dan sebagainya

kelebihan atau tarikan blog berbanding web page biasa ialah pelawat dapat meninggalkan komen atau pendapat mereka bagi setiap post. secara tidak langsung ini akan menjadi tarikan bagi seseorg pelawat untuk kembali ke blog itu,, =)

haaa,, sebelum penulis kembali untuk mencoret blog ni, penulis sertakan kata2 yg cukup menarik untuk kita fikir-fikirkan,,buat diri penulis sendiri dan juga pembaca di luar sana,, =)

" We are human. Which human does not commit any mistake? Give us a chance, only with cooperation among ourselves, we can be a better leader "

No comments:

Post a Comment